söndag 19 juni 2022

Söndag


Mulet och 10 grader men det ska lätta upp och bli bättre under eftermiddagen. I södra Europa är det värmebölja med temperaturer på över 40 grader. Synd om människor och djur. Jag skulle gärna ta lite av deras värme till oss också. Inte 40 grader såklart men gärna runt 25grader i 6 veckor, det vore ju perfekt! 

Igår var svärmor väldigt tjorvig när mannen var där. Hon får morfin mot smärtan och det kan göra en tjorvig. Hon var tillbaka till 50-talet och hon var i Järvsö med sin barnmorskekompis. Tänk så konstigt det kan bli med våra hjärnor.

Överraskningen till mannen blev så bra. In stormade 4 vänner med musik "Happy birthday", tutades i trumpeter med hattar på skallarna. Först trodde M att det var svanar som trumpetade innan vi hörde musiken. Kul att se hans min medan han funderade ut hur vi skulle göra då M trodde att vi skulle till våra stuggrannar och grilla. När han sedan såg på min min att jag var med på det hela så slappnade han av. Vi fick en trevlig kväll med ost och vin, kaffe och choklad. Sen fick även våra vänner göra frågesporten från förra helgen. Vid midnatt så åkte de hemåt. 

Inga kommentarer: