fredag 17 juni 2022

Helg igen!


1 vecka sedan skolavslutning och jag kan ännu en gång konstatera att tiden formligen rusar fram. Just nu skulle jag önska att man kunde stoppa tiden lite så att jag skulle hinna med att njuta av sommaren och ljusa nätter. Det är så tråkigt att konstatera att det strax vänder igen!! Det är en negativ tanke men så ser det ju faktiskt ut. Jag vill vara uppe länge och sitta och kolla in solen men jag orkar helt enkelt inte utan jag går och lägger mig och sover och sover. Jag är verkligen som en tonåring som är strax 57 år. Men nu ser jag i alla fall att semestern hägrar för mig. Tyvärr ser nästa vecka inte så bra ut vädermässigt med mulet väder och kalla vindar. Redan idag vänder det och mulnar på och så blir det regn hela morgondagen och det är ju otur när man är ledig. Trots det är jag tacksam att vi valde att ha festen förra veckan då det var 17 grader och sol. 

Statusen på svärmor är att hon har urinvägsinfektion och kotförskjutning. De har haft upp henne i rullstol idag då bedövningen har tagit bort en del smärta. Kommunen är meddelad att hon kommer att behöva mer hjälp när hon kommer hem så det blir en vårdplanering till veckan. Jag har en undran om de kommer att godkänna hennes boende här ute då det inte går att få in en rullstol i toaletten och duschen är i en annan byggnad? Det återstår att se vad hon behöver för hjälpmedel. 

Sonen kommer på middag och istället för grillspettsgrill som jag tänkte blir det vanligt grillat och detta beror på att det blåser från havet och när man grillar grillspett så bör man sitta på inglasning eller utomhus men då fryser vi i hjäl idag. 17 grader och rejält med blåst från havet på grund av det väderomslag som är på gång. 

Detta är för övrigt mitt 3200:e inlägg i denna blogg. Bra att ha för att kolla saker trots att jag mest skriver dravel. 

Inga kommentarer: