lördag 20 mars 2021

Vårdagjämning

 


20 mars och idag är det 2 år sedan morfar flyttade in till Hortlaxgården. Hur i hela fridens kan jag komma ihåg det? Jo min vän C fyllde nämligen 50 år den dagen så därför har jag koll på det. Sen gillar jag ju att skriva ner saker så det finns även i min 5-års almanacka. Även den här bloggen har hjälpt mig många gånger när jag undrat över saker och ting.

Vårdagsjämning och det är ju alltid trevligt när dag och natt är lika långa. Nu blir det dessutom sommartid om ytterligare en vecka och det gör ju sitt till att vi får en ljusare period. 

Vinprovning med Moldavien, gillade det. Kul att prova på något nytt. 

Har även varit till stan med banankartonger till läggan. Nu finns det mer att packa ner i. Många kartonger går åt trots att jag rensar. Men jag kan ju inte rensa det jag redan äger och har om jag behöver det senare. Jag vill ju inte behöva köpa nytt då jag redan äger det.....

Inga kommentarer: