torsdag 2 juli 2020

Björn Natthiko Lindeblad

Jag har fått en ny idol, en man i min egen ålder. Han heter Björn Natthiko Lindeblad och har levt som buddhistisk munk under många år. Innan han valde det livet så hade han jobb med bra lön men han kände sig inte lycklig, han gav bort alla sina saker och åkte till nordöstra Thailand. Det här är en man som jag lyssnat på i Sommar i P1 några gånger samt sett intervjuer på TV men nu har jag även lyssnat på Framgångspodden. Vilken klokskap den mannen besitter. Grät en skvätt när jag lyssnade på årets sommarprogram när han berättade om sin pappa som valde att avsluta sitt liv på en klinik i Schweiz.  Björn berättade även att han har blivit drabbad av ALS och själv är väldigt sjuk. Vilken intressant människa och vilka kloka ord han säger.

Dagen har varit mest mulen och 18 grader med nordliga vindar. Inte det roligaste vädermässigt men då valde jag att städa i stället. Det är otroligt lättstädat när man har 60 kvm. Fort var det gjort!

Jag kan väl välkomna juli månad efter en otroligt fin juni där vi verkligen haft sommarkänningar under många dagar. En av de bättre junimånader som jag kommer ihåg.

Ytterligare en kväll då mannen skottar stenmjöl och denna gång är det vid ingången till boden. En skiva i bakkanten har spruckit och därför har plattorna sjunkit ner några centimeter. Nu är plattorna upptagna och det skottas mer stenmjöl så att det ska bli slätt och fint igen.

Inga kommentarer: