måndag 6 juli 2020

För jag har bara regn hos mig....

Idag har det regnat av och till hela dagen. Faktiskt var det så att precis när jag steg upp efter 8 så såg jag mörka moln söderut över havet. Jag skyndade på med kläder och ut på en promenad. Hade så tur att precis när jag kom hem så kom de första dropparna.
Har haft en riktig slappardag, bakat en långpanna men i övrigt har jag sett på film och läst böcker och sociala medier. Mycket bra och skön dag.

Mannen har besiktigat vårt gamla släp och det var 21 år sedan sist, nu är det fixat och gick igenom så det är klart för att köra med.

Min man är glömsk och i sin egen värld, vem glömmer att gå hem från jobbet? Jo, min man. Hur kan det ens hända?
Idag hade han parkerat bil och släp hos mamma på Djupviken då det är garagestädning i stan. Han har alltså cyklat till jobbet. När han så glömmer att gå hem trots att det är årsmöte på KIIF så blev det lite bråttom då jag ringer kl 17 och frågar var han är. Han är då kvar på jobbet.....
Nu kom han hem efter halv 6 och maten var klar så han hann men det är inte den ultimata kvällen med lugn och ro. Allt löser sig men med stress. Jag valde att inte gå dit mest på grund av vädret som inte alls är med oss.

Inga kommentarer: