lördag 25 juli 2020

För jag har bara regn hos mig.....

Nog börjar alla var less på detta regn som varit över oss sista veckan. Tyvärr ser det inte bra ut för nästa vecka heller..... men det kan ändras?
Hela dagen har det regnat och det betyder att jag kunnat vara inne.

Drog till stan i morse och köpte lite saker som jag var tvungen till. Har varit på KappAhl, H&M, Lindex, Eurosko, Vila, Akademibokhandeln och Apoteket. Sen hem igen.

Har sett några avsnitt av Gåsmamman sen i våras, nästan lite för spännande för min del.
Nu har vädret stabiliserats men det blåser som bara den trots den sena timmen.

Mannen har badat bastu och jag tog en tur till skogen och hittade några kantareller. Tyvärr så är det många med mig som vill plocka svamp men tyvärr är det några personer som inte tänker på att vi har naturen och skogen till låns. De krattar mossa och flyttar sten från rullstensåsen för att komma åt svamp. Det de inte tänker på är att det inte kommer att växa några kantareller nästa år. Fy så trist!!

God charkbricka blev dagens middag tillsammans med gott vin från Italien.

Inga kommentarer: