söndag 1 december 2013

Rantardag!

Dagen började med att jag sett årets julkalender som är Barna Hedenhös uppfinner julen. Bra start så det lovar gott för fortsättningen. Kul att de gör en kalender på en saga som jag själv läste som barn.
Sen har jag också rantat runt en hel del idag. Började kl 11 i sonens lägga, han sov som en stock trots mannens sågande och fixande. När sonen så vaknat så fikade vi lite adventsfika och sen åkte mannen till jobbet. Jag var kvar en stund och fixade lite men sen åkte jag till morfar med en julgrupp. Där var 2 morbröder och en moster så det blev en lite släktträff! Sen blev det Öjebyn för att snusa på gulliga Elsa, hon föddes den 21/10? och är ett kusinbarn. Så himla söt och gosig hon är. Storasyster Vilma är också jättegullig och framför allt rolig och rörlig. Ett riktigt yrväder med full fart. Nästa anhalt var mamma o G, hämtade några saker till sonens lägga och fick även med mig en fin adventsljusstake som även den ska till läggan. Mannen jobbar till 22.00 och jag har bakat kakorna idag i stället. Det gick bara bra så nu ska jag bättra på julstämningen med en julfilm och jag tror att det får bli Love Actually.

Inga kommentarer: