tisdag 17 december 2013

Sköna tisdag

Tisdag är ju min jobbigaste dag i skolan men idag har det varit en väldigt skön dag. Dagen började med julpyssel med fadderbarnen, vi julpysslade en gran med garn. De blev väldigt fina!! Matten idag var en mattegran, hur då tänker ni? Jodå det var en gran där man beräknar omkrets och area för att färdigställa den, blev riktigt fina! Trött men nöjd kom jag så hem 16.40 efter jag hade varit och hämtat min julgran. Det var då himla många granar idag..... Helt slut hade jag bestämt mig för att idag tar vi en hämtpizza. Mannen kom hem från Luleå och han hade då bestämt att hans firma ska ha julfest, jag var bjuden! Det slutade att vi åt gott på 1906, förrätt, varmrätt o dessert samt en flaska rött, vilken tisdag för herr och fru!! Tjoho så lyxigt, vardagslyx och det behövde vi efter en ganska så tuff höst.

Inga kommentarer: