måndag 9 december 2013

Ledig dag

Av någon anledning som jag inte alls kan förstå så har eleverna i Piteå skollov idag!! Varför då?? Ja det kan man ju undra...det vore ju bättre om den låg i anslutning till ett lov eller något men en dag i luciaveckan var ju inte så himla lyckat. För bår del blev det bara tjorv, vi skulle han musik idag och den är ju såklart inställd vilket resulterade i att vi måste få 4:ornas musiktimme i morgon för att hinna med genrep inför lucian. Så kan det vara. Jag och mannen var rejält duktiga i förmiddags då vi packade Caddyn full med kartonger, gamla apparater och annat skräp. Sen åkte vi till stugan för att hämta släpet där det också var en del byggbråte. En tur till soptippen där vi tömde ut allt och åkte hemåt lätta och tomma! :) Har tvättat en del och även hämtat sonens tvätt och då låg han och sov.....feber fick jag veta. Har varit på promenad i kylan, -14 och ett stilla snöfall. Fint men tyvärr grått ute idag- Sen har jag även handlat lite mat på Kvantum och nu sitter jag och ser en film eftersom mannen åkt till jobbet. En riktigt otäck rackare med regi av Lasse Hallström Safe Haven. I kväll blir det julmiddag på Perudden med jobbet.

Inga kommentarer: