måndag 16 december 2013

Information

Detta lilla ord som är så svårt. I går hade 2 av oss förstått att man tar med pyssel till alla 5 så att alla har möjlighet att göra 5 olika pyssel var. Resten hade inte alls förstått det utan 2 hade med stickning och värdinnan trollade hastigt fram pyssel till alla. Det löste sig i alla fall och trevligt var det. God mat som alltid hos Ulla och jag var mer än mätt när jag åkte hemåt kring 21.30. Kom hem till en tom lägga för mannen var ju fortfarande på jobbet. Blev till att surra med honom när han så kom hem och det här betyder att jag inte har sovit riktigt så som jag skulle önska. Lite trött idag och det har ju så klart avspeglats i mitt humör.... Alla är trötta just nu och några elever har svårt för att koncentrera sig, dessutom hade jag alla fram till det jag lämnade skolan vid lunch. Har haft tvättdag och en av tvättmaskinerna är trasig och då tar det ju dubbelt så lång tid. Jag bokade en extratid så att jag hann med alla maskinerna och även torktid. Sonen kommer hit och äter vid 17.00 och mannen jobbar i Luleå idag och han blir sen. Har slutfört tillverkning av julkort och jag är så nöjd.

Inga kommentarer: