torsdag 12 december 2013

Stormen Ivar

Nu har knappt Sten dragit förbi så kommer Ivar på besök. Det här är inga trevliga gossar utan jag pratar och stormar, Ivar har fått en varning på klass 3 som är den starkaste i Sverige! Usch och fy säger jag men vi vid kusten kommer inte att drabbas så svårt men i fjällen är det visst kaos. Här är det fortfarande plusgrader, ca 3 och dessutom spöregnar det!! Jag gick till Hemmakväll för att återlämna några filmer och jag var absolut sjöblöt det droppade från hårbotten och det rann ner över mitt ansikte. Fy så trist, blött, halkigt och ingen snö och i morgon är det ju lucia. Håller tummarna att det går lika bra som i går och eftersom lovorden fortsatte även idag om att det är det vackraste luciatåg som de har sett så har vi ju en hel del att bevisa i morgon. Har varit på styrelsemöte med Lärarförbundet så jag kom hem ca 17.00. Eller då åkte jag till sonen för att träffa honom nu när han är frisk igen. Mannen jobbar kväll även i dag för fjärde dagen på raken så vi har knappt träffats denna vecka.

Inga kommentarer: