måndag 30 december 2013

2013

Hur ska jag sammanfatta detta år? Ett bra år i det stora hela det har inte hänt så väldigt mycket tycker jag men det har inte heller varit några dramatiska saker som har hänt


  •  Januari: Sonen åkte till Åre på bröllop. Mamma blev pensionär
  • Februari: Snö och kallt ont i kroppen! Sportlov och jag kan lova att det var behövligt!
  • Mars: Påsk och i vanlig ordning så var vi i stugan! Fick en stol över foten och måste uppsöka röntgen, inget brutet men jag är rejält öm och svullen. 
  • April: SMASK final och kollade in Al Pitcher! Till Valborgs så flyttade vi till stugan.
  • Maj: I börja av maj åkte vi till Stockholm och lyssnade på Bruce Springsteen. Vi mötte av en vårvarm huvudstad med körsbärsträd som blommade. Mannen fyller 51 år, jag råkade köpa en pool.....Garagebygget fortskrider! Blåsigt ute!
  • Juni: Skolavslutning i solsken! Midsommar och umgänge i trevligt sällskap på F¨rön. Målar och donar, en ny plantering i trädgården som blev bättre än förväntat! Anlägger ny gräsmatta. Varmt och soligt!
  • Juli: Fyller 48 år! Sjörövarfest på Fårön! Lyssnar på Victoria Tolstoy och Svante Thuresson, riktigt bra. Benny Anderssons orkester besöker Norrstrandsbadet och det gör även vi. PDOL och för första gången så gick det helt spårlöst förbi, vi var inte på en enda konsert! 
  • Augusti: Skolstart och det känns helt ok! Kräftskiva och surströmming. Varm och fin sensommar!
  • September: Åkte till Amsterdam med bästa juntan! Riktigt roliga dagar i en hyrd lägenhet. Åkte på en dagsutflykt till Treehotell i Harads, en upplevelse! Vackra kvällar i fullmåne!
  • Oktober:  Sonen köpte en lägenhet som renoverades i 6 veckor! Må bra mässa på Havsbadet där några vänner sover över. 
  • November: Höstlov och jag bara slappar.Sonen flyttar till sin lägenhet!
  • December: Julmys, varmt och knappt någon snö! Julafton firas hos mamma med svärmor, svärfar, samt min systers familj. Nyår blir hemma hos oss.


Inga kommentarer: