onsdag 4 december 2013

Föreläsning

En fantastisk dag då jag har varit på föreläsning i eftermiddag. Det är brandmannen Lars Gustavson som under 3 dagar har föreläst för 2400 st anställda i Piteå Kommun. Så himla bra det var, verkligen inspirerande. Det var en föreläsning med både skratt och tårar när han berättar om sitt liv och hur drabbad han är. Han lever ju ett bra och rikt liv men det kan ju inte ha varit lätt att komma tillbaka från hans skada. Jag är ju ingen som brukar fundera så mycket över livet och sådant men i dag känner jag en stor ödmjukhet för mitt liv och hur det har blivit. Tänk bara att vara 48 år och inga större katastrofer har drabbat mig på en massa år. Att vara 19 år och ens pappa rycks bort har ju satt sina spår men i övrigt är min familj väldigt förskonade. Vilken tur jag har haft, ett friskt barn en man som jag har haft väldigt länge, mamma hennes sambo, syster och morfar, svärmor och svärfar i livet och dessutom en hel del väldigt goda vänner som jag vet finns i vått och torrt. Tacksamhet och ödmjukhet.

Inga kommentarer: