måndag 23 december 2013

Dagen innan...

Att jag älskar ju det vet ju alla som läser i denna blogg men i år känns det annorlunda. Jag tror det beror på att sonen har flyttat, jag inser att massor med saker har jag ju gjort för hans skull för att det skulle bli mysigt och roligt. I år känns många av dessa saker inte alls lika viktiga att göra och det känns ju såklart tråkigt för mig men så är ju livet. Att vi har en son som gillar julen vet jag ju och när han var hit för en stund sedan så så han att han trots sin ålder längtar tills i morgon...ingen av hans kompisar gör det! Jag tror mig vet att vi genom åren har haft fina jular som inte präglas av stress utan av lugnet och myset! Många har det så men inte alls alla familjer. Tråkigt tycker jag men det viktigaste av allt är att alla gör det de själva vill och orkar med! Idag har det varit MASSOR med folk på stan med de allra flesta ser glada ut och det är ju bra. Har köpt de sista julklapparna, sillsallad. kokat ägg och griljerat skinkan så nu kan julen komma till oss! Sonen har precis börjat att jobba och i kväll ska han träffa vänner så han kommer till oss i morgon. Vi ska spela Bingolotto och ta det lugnt, ska bli så skönt med några dagar tillsammans utan tankar på annat än vila och mat!

Inga kommentarer: