fredag 27 december 2013

Fredag

Svårt att hålla i sär dagarna eftersom det är helg mitt i veckan. Har haft en riktig rantardag. Har sovit till 9.30 dusch och sen till systemet där jag köpte allt inför nyårsafton. Det var en hel del andra personer som också ville vara ute i god tid, himlans så mycket folk. Sen bar det i väg till Solstrand för att kolla in deras kök. Blev bra som bara den, men jag var hungrig eftersom jag inte ätit något, som tur är finns det en snäll och givmild person där så jag rostade en macka och gjorde en kopp te. Mycket surr och trevligt värre! Morfar fick ett besök på vägen hem och bilen fick lite bensin. Sprang sen på stan och sökte en ny dunjacka till mig men ännu har jag inte hittat någon. Köpte renfilé till nyår och passade även på att handla till kvällens middag som blev plankstek. Sonen hade bjudit in sig när han och mannen slutade jobba runt 17.00. Gott och mätta fortfarande.... Nu blir det SOS en av Lasse Åbergs bästa film enligt mig i alla fall.

Inga kommentarer: