måndag 30 september 2013

Kortdag

Åkte hem direkt när jag slutade eftersom jag har haft en riktigt dålig dag. Vissa dagar blir bara så här och i dag var det en riktig MÅNDAG!! Blir bra med tisdag i morgon då tar vi nya tag. Har tvättat och tvättat och tvättat och nu torkar det. Sonens spar saker har tvättats idag. Handdukar och lakan, örngott och lakan, ser att det mesta är svart. Det var ju det han ville ha när han skulle flytta till Umeå. Svart passar ju bra till det mesta men nu är det ju så att han har blått i badrummet så det blir säkert bra med svart även där. Har fått mitt hår färgat här hemma idag, min bästa frissa Frida kom förbi när hon slutade på sitt jobb. Bra service eftersom hon kom hit och jag slapp åka till Fårön denna gång. Åkte till Kalahatten idag för att försöka hitta lite trattkantareller men jag gick bet!! Kommer inte riktigt ihåg hur marken skulle se ut där de växer. Måste fråga min arbetskompis och svampkonsulent så att jag hittar rätt. Dock har vi fått hem färdigtorkad sandsopp idag, oj vad det är gott! Tror att det är extragott idag när jag tänker på det eftersom jag har min "drickdag", jag är helt enkelt hungrig!

1 kommentar:

Mestmamma sa...

I bland finns det tyvärr såna där "BADDAY"-dagar, tur att morgondagen oftast bjuder på nåt bättre :-)

/Lisa