onsdag 18 september 2013

Jag blommar

Dagen började med skoljoggen. Duktiga elever som kämpar på. Jag hade min vanliga position vid sista kontrollen där åk 3-6 vänder. Stod och fotade alla som passerade. Sen en lektion som pågick under tiden när de bilade i rummet bredvid. Ingen arbetsro alltså men så är det när man tillbringar dagarna i en byggarbetsplats. Blir bra tillslut men just nu känns det ganska hopplöst! Snälla kollegan hade klassen efter lunch, hon hade DLS test och jag passade på att åka till stugan och ladda i mer svamp i torken. Perfekt att kunna göra det under dagen för då lär det vara klart i kväll när mannen åker därifrån. Mattekurs avslutade dagen, och det gick fin fint! Köpte lite saker på Dollarstore, blommor på Coop och hyrde Den store Gatsby på Hemmakväll. Nu ska jag se den, i morgon är det ju dags för bokcirkel och då ska boken nämligen recenseras. Bli bra att även ha sett filmen.

Inga kommentarer: