söndag 15 september 2013

@storgatan54

Hemma igen! Har varit en riktigt hektisk dag, sov länge 9.50!! Så himla skönt, sen satte jag en väldans fart för att fixa allt. Tömma växthuset, plocka in de sista rödbetorna, morötterna, paprikorna, chili, gurkorna och tomaterna. Blev en halv 10 liters hink med gröna tomater, jadå gröna för inte en enda jä..la tomat har blivit röd i år. Fick plantor av min arbetskamrat, det är en spansk sort och jag ska aldrig mer ha den sorten eftersom de inte har mognat så som jag vill. Ska ha en tidig sort nästa år! Tömde pumpar och hällde ur blomkrukor samt bar in trädgårdsmöbler, puh! Riktigt skönt att få åka därifrån. Hade massor med packning och jag kom hit 14.30, ringde till sonen ett antal gånger men inget svar.....han sov! Dagens möte blev inte så bra då jag stegade in hyfsat irriterad eftersom han inte svarade, när han sen sov så blev jag ju inte muntrare precis!! Ja ja det har i alla fall gått över, jag är ju inte långsint. Släpade i alla fall upp allting och har packat in det på respektive ställe. Torkade ur några köksskåp, tvättar just nu och sitter i soffan och återhämtar mig. Värker just nu nåt gräsligt i mina fötter!

Inga kommentarer: