onsdag 25 september 2013

Skolkampen

Friidrotts tävling hela dagen. Började med att cykla till Bergsviken, oj vad vi hade motvind men vi kämpade på. Tävlingen var i 60 meter, kula och längdhopp. Tre skolor deltog och det var en massa barn eftersom det var både åk 4, 5 och 6. Himla roligt. Tillbaka till skolan vid lunch och en kort lektion så slutade eleverna. Har gjort en massa ärenden eftersom vi har 22-års kalas här i morgon. Nu ska jag ta tag i lite städning och dessutom ska jag baka en långpanna med potatisbakelser. Son och man jobbar på till 17.00, bilen är på service och de behöver ha den tills i morgon eftersom det saknades någon del som de ska byta. Kör en Skoda, riktigt usel dessutom ful bil, ogillas! Tänk om man fick låna en snygg och skön bil så kanske man skulle bli sugna på att byta. Ja ja jag vet att jag ska vara glad att jag har en lånebil men vad sjutton, jag tycker att det är osmart att inte försöka få kunder att köpa ny bil. Förresten så snöar det i Kiruna, för det sa de på radion.... Enligt PT´s hemsida har de häktat två 20-åringar för helgens våldtäkt. Vad bra säger jag, hoppas de har rätt personer!

Inga kommentarer: