lördag 14 september 2013

Harads

Vilken bra dag vi har haft! Har tillsammans med goda vänner besökt Harads och Treehotel. Vilken positiv upplevelse!! Efter en lite tepaus fick vi då påbörja den guidade turen, gick en liten promenad fram till det första rummet. Ett svart mysigt rum och deras första koja. Fick besöka några rum med ett antal personer, 7 i vissa och upp till 12 stycken i vissa. Riktigt roligt och spännande att se. Hade ju inga förutfattade upplevelser utan allt var som ett skrivet blad men jag måste få säga att det verkligen var en positiv upplevelse. Jag personligen skulle nog inte betala drygt 4000:- för en natt men jag förstår att det känna exklusivt och exotiskt för många människor. Icehotel måste ju kännas på samma sätt, antar jag för det har jag ju inte besökt ännu. Får bli en annan gång. Sen lunch intogs i Boden, en stad som jag inte besökt så många gånger i mitt liv. Väl hemma så rensade mannen lammben och jag malde det till köttfärs, vi hann med 2,5 kg innan vi avslutade för dagen. I morgon gör vi klart! I natt blir det sista natten här i stugan för nu vill jag verkligen flytta hem. Ska bli kul med lite förändring, ja jag vet att jag kommer att bli irriterad på alla ljud men jag vet att det är så i stan.....

Inga kommentarer: