fredag 13 september 2013

Helg!

Oj vad denna vecka har gått snabbt, måndag och vips fredag! Så kan det vara vissa veckor. Har möjlighet att köpa lamm och då menar jag LAMM.Små söta ekologiska goda lamm som är uppväxta i Hortlax. Idag har jag varit och hämtat det. Nu är det styckat och klart, ligger i frysen. Imorgon ska jag fixa till lite köttfärs i morgon, då kan vi göra lammfärsbiffar och lammfärsspett, mums så gott! Det fantastiska vädret fortsätter och jag bara njuter av hösten, trodde aldrig att jag skulle säga det. Hösten är ju egentligen min värsta årstid eftersom det brukar vara mörkt, blött, regnigt, surt och allmänt jobbigt. Men i år har det varit vackert, soligt, varmt, mysigt och en resa till Amsterdam förgyller ju även denna höst! Blåmusslor står på dagens meny, mannen jobbar till 19 så strax är det dags för middag och det behöver jag.

Inga kommentarer: