söndag 1 september 2013

September

Vaknade till dripp och dropp på plåttaket, dock slutade det efter bara någon minut. Kom på efter en stund att jag inte hade vaknat av regnet utan att jag hade gräsligt ont i ryggen. Ska byta säng med mannen i natt och se om det blir bättre? Nu har solen kommit fram och det är jättefint ute, havet glittrar, ett fartyg har precis gått in till hamnen och allting känns perfekt. Vi skriver september i almanackan och trots att det är morfar och sonens månad så är jag inget fan av den här månaden. Ganska menlös enligt mig, svampen och bär är ju de två bra saker som jag så här precis kommer på. Mörker, kyla och regn hör inte till mina favoriter. Alla säger att det kan ju vara så fint i september, förvisso men det är kallt och rått på morgonen, varmt vissa dagar och sen kallt och rått igen under kvällarna. Inte kul! Mannen har monterat kommodskåp och handfat och nu håller han på med köksinredning. Blir bra, bilder kommer om ett tag när det är lite mer klart.

Inga kommentarer: