fredag 27 september 2013

Afterwork

Så blev det då helg! Skönt skönt, jag ska göra ingenting eller faktiskt en hel del när jag tänker efter. Sonen vill ha lägenheten för han och hans vänner ska spela Dungerons and Dragons (undrar just hur det stavas och vad spelet heter?). Vi åker alltså till stugan för att vintra och då kan vi lika gärna sova över, äta krabba och mysa. Idag blev det i alla fall sonens födelsedagsmiddag som gick av stapeln, vi har varit på Statt och ätit buffé. Oj vad många goda rätter, har ätit mig mer än mätt. Det blir lätt för mycket när man äter buffé. Konstigt att man inte är klokare vid 48 års ålder. Kan ju berätta att det är tur att min vän jobbar där för hon fixade ett bord till oss trots att det var fullt.....bra med kontakter. Jag skäms lite för att uttnyttja henne men jag klantade mig och inväntade sonens present. Han fick ju välja om han ville äta brunch eller afterwork. Såklart så här i efterhand skulle jag ha bokat bord båda dagarna för att vara på den säkra sidan! Man lär ju av sina misstag, eller hur?!? Bilden är lånad från Piteå Stadshotells hemsida.

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Buffe är underbart men man äter ibland lite för mkt :-)