tisdag 1 oktober 2013

Tyvärr

Inte blev det bättre idag.....det hela började redan i natt. Det finns en restaurang under oss och vi hör väldigt väl vad som händer där. Varje gång de drar ett bord efter golvet så vet vi det, när de lyfter upp stolarna ca 22.30 varje kväll så låter det som åska. Nu är det så att de har bestämt sig för att renovera, de kan ju tydligen inte göra det när de har öppet. Alltså renoverar de när de har stängt ca 23.00!!! Shit så trist nu har de hållit på under två nätter! I natt vaknade jag av ett knackande ljud, mannen blev galen slet på sig kläderna och stegade ner och knackade på men ingen öppnade. Då ringde han till vederbörande det var bara det att han ringde fel.....kl 1.00!! Ursäkta ursäkta. Sen kom han fram och det var inga snälla ord som lämnade hans mun. Det blev någotsånär tyst men jag kunde inte somna om 02.30 hade jag inte somnat så kl 6.00 var jag INTE pigg, det kan jag lova. Dagen började med ett stort strömavbrott i hela centrala delarna, det var bara tur att jag vaknade av mig själv, studsade upp och kollade varför det var så mörkt! Hungrig som en varg eftersom jag hade min :2 dag igår, hade sett fram emot kokt ägg, rostad fralla och en god kopp te. Icke sa nicke, utan ström blev det o´boy, hårtbröd med ost. Helt ok men inte det jag hade sett fram emot. Gjorde Chili con carne när jag kom hem idag, en stor laddning blev det eftersom jag hade 2 kg köttfärs. Bra att hitta i frysen längre fram.

Inga kommentarer: