söndag 30 juni 2013

Söndag!

En snarkande man väckte mig alldeles för tidigt med tanke på när jag kom i säng i går. Trevligt var det och tiden bara rusade i väg och hips vips var klockan 20 i 2! Vi trotsade de regntunga molnen som fanns runt omkring oss men det var varmt och lugnt så vi kunde äta förrätt utomhus. När sedan gästerna gick en tipspromenad och vi tände grillarna så kom ett lätt regn, allt eftersom blev det mer och vi stuvade om lite bord och flyttade in på inglasningen. Finns det hjärterum så finns det stjärterum.....och med dessa trevliga gäster är det alltid så. Annanspaj var dagens efterrätt. Mätta och glada blev det ytterligare en tävling men nu var den förlagd inomhus. Ulla-Karin och Roger tog hem det hela med några poäng, stark andraplats för Annica och Mange och Lotta och hennes radarpartner Daniel kom på en tredjeplats eftersom de missat en hel sida. Ja A4 papper har även en baksida och då och då står det även saker på baksidan..... En trevlig kväll med många skratt och mycket surr, sådana kvällar behövs för att plockas fram under höstens mörka tråkiga stunder! I dag fyller syster 41 år och jag och sonen ska besöka henne i eftermiddag. Mannen jobbar kväll så han börjar 14.45 till 23.15. Visar en bild från Piteå Summargames paraden som var i fredags, lika vackert varje gång. Jag får en tår i ögat eftersom jag blir så rörd av glädjen som strålar ut hos dessa barn och ungdomar.

Inga kommentarer: