lördag 22 juni 2013

Midsommardagen!

Vaknade 11.30 och det var riktigt skönt att sova så länge. Låg och lyssnade på regnet som smattrade mot plåttaket och det kändes riktigt mysigt. Gick upp och tände en massa ljus och nu är frukost intagen och vi sitter i soffan och myser med filt. Regnet måste även innehålla åska för jag tycker mig höra lite muller på avstånd och det regnar ojämnt, ena stunden öser det ner för att snabbt lugna ner sig och så håller det på. Ingen fara för mitt målande eftersom jag inte ens har börjat utan jag tar det i morgon i stället. En midsommar på Fårön med goda vänner. Allt gick som vanligt i matens tecken och vi åt och drack tillsammans i drygt 8 timmar! Fördrink, förätt med öl, båttur....berättar mer sen. Grillade revben med colesow och bakpotatis med snaps och vin, efterrätt med jordgubbar, glass och grädde, kaffe och avec. Mums så gott allting var! Båten ja, vi skulle ut och kolla in villorna runt Fårön och skulle åka i den större båten. Den ville inte starta, startade dock en stund för att stanna igen, så höll det på en stund. Huven lyftes av och då brann det med öppen låga i motorn!! Brandsläckare fram och skummet sprutade ut över motorn! Så himla onödigt, dessutom var den nyss kommen från service. Vi fick helt sonika lämna den båten för att hoppa i en liten roddbåt med en liten motor. För 4 vuxna personer var det en väldigt liten båt, säger jag som inte gillar att åka båt! Allt gick helt ok eftersom det var lugnt på vattnet. Vi puttrade i några knop in i nästa vik och tillbaka igen, då var klockan 19.30. En bra midsommar om än något kylslagen med 14,5 grader, en sol som försökte men som inte riktigt nådde ändå fram. När vi åkte hemåt strax efter 1.00 var det +8 grader!

Inga kommentarer: