lördag 29 juni 2013

Juntafest!

Festligheter på gång det är mina bästa juntavänner som kommer hit. Även respektive till dessa damer kommer så det betyder att vi blir 8 personer totalt. Det blir bra, det enda som jag oroar mig lite för just nu är att jag ser att SMHI kan visa lite regn i kväll. Vädret rår man inte på men det är alltid lika kul att få visa upp ett strålande, glittrande fint hav! Jag fixar lite med maten medan mannen åkte till stan för att hämta den sista mattan till gäststugan, tydligen hittar de inte den så vi får se hur det går. Sitter just nu och lyssnar på småfåglarna som precis är på väg ut ur holkarna, såg en liten stackare i går som såg helt vilsen ut. Inte lätt att vara fågel och helt plötsligt ska klara av allting själv. Ena dagen sitter de och gapar efter matning och nästa ska de fixa sin egen mat och dessutom kunna flyga....

Inga kommentarer: