onsdag 12 juni 2013

Värsta sorten!

I dag har det varit en grävare här för att gräva ner avlopp innan det är dags att göra gräsmatta. Matjord och gräsfrö kommer mest troligt att fixas till veckan. Jag åkte in till stan tidigt för att tvätta, lat som jag var hade jag inte förbokat så det fanns till kvar kl 13 eller 16. Jag tog tiden 13 och kunde börja tvätta redan halv 1. Var på stan och gjorde en massa ärenden. Städade, pantade och tog ut massor med skräp!! Ja jag har en slarvig son, som enligt mitt vuxnasinne är en person som prioriterar fel saker.....tyvärr! Måste dock säga att han blir något bättre för varje år men det är en bit till min städ gräns. Har också hunnit med en sväng hos morfar och jag tog med honom för inköp av blommor till mormors grav. Vi åkte inte och planterade men nu har han i alla fall blommor hemma.
Så har jag och mannen i kväll varit på vägförättning som Lantmäteriet höll i. Det var möte nr 2 det förra hölls i mars 2011. Allt detta handlar om det nya fritidshusområdet som ska exploateras ovanför vår stuga. Dessa blivande stugägare måste ju ta sig till sina tomter och det betyder att de behöver köra på den befintliga väg som vår vägförening äger. Helt ok alltså förutom Piteå Kommun som inte vill bekosta den utbyggnad och breddning av den befintliga väg som måste göras innan dessa tomter kan avstyckas och säljas. Nu är det så att Lantmäteriet har beslutat över kommunens huvud att av den blivande kostnaden ska kommunen stå för 70% och vägföreningen för 30%. Det här känns ju jättebra att det äntligen kan bli något av det just nu fula området ovanför oss. MEN och jag skriver men....det finns så jävla många korkade personer i en sån här församling av stugägare som var samlade i kväll. De är osakliga, säger samma sak som de redan har sagt, trots bildbevis så hävdar de att det inte är något fel på vägen.....allt handlar ju förstås om pengar! -De har minsann varit med och byggt vägen på 70-talet och då lovades det att vägen skulle hålla minst 40 år! Hallå, världen och förutsättningar förändras..... I alla fall blev de väldigt tysta när vår värföreningsordförande berättade att föreningen har god ekonomi och att varje enskild fastighetsägare inte skulle behöva betala!! Ja vad ska jag säga, vissa tillfällen tar fram det sämsta av mänskligheten och i kväll har jag sett det. Jag kände att jag blev röd i ansiktet för jag skämdes för kärringen och gubben vid samma bord som vårt! Hoppas verkligen inte att folk trodde att vi kände dem. De här är sådana som alltid har negativa kommentarer om allt och alla, fy så trist med sådana personer.

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Tyvärr finns sådan överallt :-(

/Lisa