måndag 1 juli 2013

Juli

Vi skriver juli i almanackorna och jag skulle önska att man kunde bromsa tiden så att vi kan behålla sommaren lite längre. Nu njuter jag för fullt och tar varje dag som den kommer. Mannen jobbar ytterligare två veckor innan det är dags för hans semester. Har avfrostat frysen då dörren stått öppen lite på glänt, det är inte bra och det är inte roligt att göra detta men absolut nödvändigt. Nu är frysen påslagen igen och den står och smäller/knäpper när kylan sprider sig. Ikväll är det dag igen att göra något åt utväxten, åker till Fårön där Frida kommer att fixa det så fint. Har även överklagat min lärarlegitimation eftersom min klasskamrat har behörighet i idrott och hälsa men det har inte jag trots att vi har samma utbildning! Verkar vara som ett litet lotteri, jag bryr mig inte mycket om jag har behörighet i idrott eller inte, men rätt ska ju vara rätt!

Inga kommentarer: