söndag 23 juni 2013

Arbetsdag

I ett mulet och blåsigt väder påbörjade vi att jobba. Jag skottade jord till den nya bänken och tömde släpet och överflödig jord la jag på gräsmattan. Spolade av släpet så nu kan det återlämnas vid tillfälle. Har även målat en massa ribbor till planket. Rött och det betyder att jag har röda skor, händer, armar, kläder, mark och stenar som är i närheten. Jag är en riktig kluddus när jag målar. Försöker att vara duktig och inte spilla men det lyckas aldrig. I dag har jag ju grundat och då spär man färgen med lacknafta och då sprutar det ju om den när jag målar. Ja ja det blir bättre på nästa varv när har har tjock färg. Mannen har jobbar med gräsmattan och i dag har det blivit klart. Dock saknar vi en del gräsfrö så i morgon blir allt insått. Blir bra det här. Pizza i grillen och då hade solen kommit och vi satt och åt utomhus och det var fantastiskt härligt!

Inga kommentarer: