söndag 16 juni 2013

Söndag!

En söndag med blåst men som tur är har det varit sol här! Varmt i lä men kallt i skuggiga och blåsiga lägen. Morfar fick ett besök och jag fick tillbaka härbret som han har renoverat åt mig. Fint blev det! Åkte förbi stan och hämtade upp DN, väckte sonen 12.30 och han var inte alls redo att stiga upp. Vattnade blommor och åkte ut igen. Hela vägen ut körde jag bakom mamma och G så jag visste att vi skulle få besök. Fikade och surrade innan de åkte iväg igen. Kom på runt 15 att vi var jättehungriga så det blev då en liten lunch. Mannen jobbar vidare i gästrummet. Fick besök av syster, svåger och gullstrut. Storebror hade cyklat till mormor så han var inte med. När de precis skulle åka kom vännen förbi för att kolla gräsmattan och hur mycket matjord som ska beställas till tisdag då de ska fixa till så att det blir fint igen! Eftersom vi har haft mycket besök idag så blev det en sen middag hos oss eller ska jag kalla det internationell middag! Vi åt i alla fall 19.50, precis som i utlandet!

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Låter som en dag med full fart (har även varit så här)

/Lisa