måndag 24 juni 2013

När du får oväntat besök!

Vakande och vi åkte ganska snart till staden för att fixa en massa ärenden som hör till byggnationen. Beijer, Byggman, Granngården och Colorama fick alla besök av oss under förmiddagen. Ett fönster är beställt på Öjeby Glas och det dyker upp om en vecka. Grus är inhandlat på BDX och jag skulle egentligen gå ut och skotta men jag har ingen lust så då hoppar jag det idag. Mannen åkte och jobbade 14.45, jag åkte till morfar och till mamma. Där hackade jag lite plantor i bänken för att plantera här i den nya bänken. Tog även lupiner som sprids som ett ogräs och jag hoppas verkligen att det blir så även här. Fick oväntat besök av Ulf och Kristina som just nu hyr stuga på Klubben av Kappa. Kul att jag hade en flaska rosé på kylning så den öppnades och popcorn poppades. Vi satt på altanen och njöt av solen, i skydd från den tråkiga vinden som ligger på även denna dag. Trevligt med oväntat besök!

Inga kommentarer: