onsdag 10 april 2013

Trött

Vet inte riktigt vad det beror på men jag sover som en kratta just nu, mannen har jobbat kväll och kommit i sängen runt 24. Jag har då knappt somnat och då vaknar jag till, sen har jag ett lokomotiv bredvid mig natten igenom och det här stör mig också. När jag är ledig sover jag ju med öronproppar men när jag jobbar och ska upp så är jag så rädd att försova mig så jag vågar helt enkelt inte ha proppar då. Det här betyder att jag är vaken av och till många gånger under nätterna. Inte roligt alls! Mannen har ju även restless legs och han är ju uppe ett antal gånger under nätterna, jag har ju tur som inte behöver stiga ur sängen under nätterna. I kväll ska jag och sonen gå på en föreställning med en komiker som är i Piteå nämligen Al Pitcher, ska bli roligt att höra om jag förstår skämten eftersom allt är på engelska. Sonen var ju till Stockholm för något år sedan och lyssnade på Eddie Izzard och det tyckte han var väldigt roligt, hoppas på samma i dag.

2 kommentarer:

Sofie sa...

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Själv sover jag jämt med både öronproppar och ögonbindel. Det är så skönt att plugga in propparna djupt i öronen när man går och lägger sig och verkligen höra hur de stänger ute alla störande ljud. Jag sover så mycket bättre och djupare när det här helt tyst och mörkt. Öronproppar och ögonbindel fungerar som sömnmedel för mig. När jag har tagit på mig både och somnar jag direkt. Kan verkligen rekommendera alla att testa.

Jag hade själv problem i början att vakna när jag sover med öronproppar. Ställde upp alarmet på högsta signal på mobilen. Efter det vaknar jag jämt trots djupt insatta öronproppar.

Ibland får jag dock lite ont av öronpropparna. Har du något tips på sköna öronproppar?

Vissla sa...

Jag använder silicon proppar som man köper på apoteket. Då får man själv anpassa hur stor propp man behöver. Får dock lite eksem i hörselgången men det får jag oavsett vilka proppar jag använder. //Helena