onsdag 3 april 2013

Städdag!

Det blev en dag med städtema i dag. Mannen jobbar 14.45-23.15 så han har ju funnits hemma hela dagen i princip. Sonen jobbar på. Jag har putsat fönster i vardagsrummet och i sonens rum. Sen har jag även köpt ny gardinstång som mannen monterat upp med nya stora skruvar. Det blev även nya gardiner och en lampa. Mycket nöjd är jag. Han som bor i rummet har precis kommit tillbaka hem efter en arbetsdag och han verkar nöjd men hävdar att det saknas saker..... det gör det inte men det är däremot sorterat. Har bland annat gjort en pärm med alla "vuxen" papper, såsom anställningsbevis, fackpapper, försäkringar, räkningar osv. Jag vet hur det är att vara vuxen men sonen gillar inte att ha vuxenpoäng men nu är det ju klart i alla fall! Känner mig riktigt trött just nu och min rygg värker. Får ta det lite lugnare i morgon men mitt mål är att ta köket och sovrummet då. I alla fall fönster och gardinbyte. Det vore så skönt att få det gjort innan jag börjar jobba igen på måndag.

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Visst är det trist att behöva använda "lediga dagar" till att städa men eftersom man är trött på icke lediga dagar så är det rätt bra att göra undan det :-)

Så härligt att få rena fönster, väntar ett tag till så min förkylning är bättre. Satsar på nästa helg kanske .... kanske :-)

/Lisa