måndag 29 april 2013

Skit måndag!

Har sovit oroligt i natt, vaknade ganska trött till ett regnoväder som inte var utan dess like. Regnet piskade utanför och den blå/svarta havsisen såg inte heller så tilltalande ut. Usch och fy vad jag hade velat dra täcket över huvudet och somna om till kl 10.00. Men icke, upp ur sängen och det är ju i alla fall tur att det är ljust kl 6.00 när jag stiger upp. Har känt mig frusen och ruggig hela dagen. En elev har fått en bandyklubban vid ögonbrynet under sista rasten och det blev tyvärr ett rejält jack! Ringde skolsköterskan och vi gick dit och visade ögonbrynet, -Det behöver sys!, sa hon. Tog med eleven och vi traskade de 300 metrarna till hälsocentralen, det är väldigt bra att ha en skola i närheten till läkarstationen! Vi fick sitt ner en stund och vänta innan läkaren kom och visade in honom i ett rum. Där lämnade jag det hela, jag hade ju i alla fall 17 st kvar i mitt klassrum. Mötte pappan utanför så han skulle gå in till sin son. En duktig kille som var lugn och sansad trots att blodet rann nerför hans ena kind. Har varit och handlat mat tillsammans med sonen för han har idag varit hemma pga att magen inte funkar så bra. Det är ju det som händer om man inte äter vanlig mat och det har han insett så nu har det inhandlats både det ena och det andra för att han mat hemma i kyl och frys.

1 kommentar:

Mestmamma sa...

Kurera dig nu så du är pigg och frisk när ni ska åka iväg, här börjar buskarna knoppas och gräsmattorna bli gröna - underbart.

Lite kallt ändå när vinden tar i.

/Lisa