tisdag 2 april 2013

Påsklov!

Så skönt med lov! Steg upp runt 7.30 eftersom jag skulle till frissan igen för att fixa till de gråahår som inte blev perfekta i torsdags. Inte för min skull men för att det ska vara lättare för henne när hon gör sin lilla gesäll i maj. Åkte till morfar en stund och hälsade på. Har också hunnit med att tvätta sängkläder och vädra allt från sängarna så nu känna det fräscht igen! Har varit på Hemtex för att byta gardiner till ett par andra men där gick jag bet. Jag hittar nämligen inte kvittot, har ingen aning var det är. Jag var helt säker på att det låg i påsen men icke. Nu är det tydligen så att man inte ens får byta utan kvitto. Det är ju inte så att jag vill ha tillbaka några pengar utan jag vill bara byta till en annan vara. Känner mig lite på krigsstigen trots att även jag har gjort fel.....tror att de just har tappat en ganska flitigt besökande kund! Jo det har dem för jag tycker det är dålig service! Just när jag hade gjort en kopp te så brakade det till i sonens rum. Han kommer och ber mig att komma och hjälpa till....gardinstången har rasat ner på ena sidan och det är ett hål i väggen där den har suttit. Plockade ner allt och nu ligger längderna i tvätten och han är utan stång tills mannen kommer hem från jobbet. Sitter och väntar på att vårt programkort ska uppdateras, lite stressad är jag minsann för det är hockey NUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!

3 kommentarer:

Mestmamma sa...

Har du betalat med kort?

Då kan du där ta med så att de ser att det är betalt och sen kan de ju kolla i sina loggar. Om du är tillräckligt besvärlig så ordnar det sig nog ska du se :-)

Måste få veta fortsättningen, glöm inte bort att medd mig den :-)

/Lisa

Vissla sa...

Jag är ju medlem på Hemtex och jag sa att köpet var registrerat på mitt personnummer, men icke!! Jag är less på dem och de får helt enkelt klara sig utan mig som kund! Jag vill ju inte strida och vara besvärlig utan jag vill att de ska ge god service och vara villiga att ställa allt till rätta men den viljan fanns inte alls! //Helena

Mestmamma sa...

Oj vad trist :-( men det är som du säger - de får klara sig utan dig som kund. Åhlens har ju kommit tbx och där kanske du hittar nåt (fast Hemtex har fina saker).

Köpte på rea på IKEA i höstas gardiner som åker upp nu i vår när fönstren är putsade, då blir det ljust och fint dessutom.

/Lisa