söndag 18 februari 2024

Pärlsponten är uppe


Vaknade vid 8.30 av att M hade gjort frukost åt mig. Vilken lyx! 

Idag har vi fått upp pärlsponten i hallen och mot skafferiet. Det blev otroligt fint och jag är så nöjd! Vilken tur jag har då min man är så händig. Nu är det ju i alla fall klart för att målas. Hoppas verkligen att mätning av fukt i plattan visar att det är ok i morgon? Tydligen kan de börja att lägga klinker i hallen då det inte är ett våtutrymme? Blir så spännande att det nu växer fram en inredning till huset. 

Det tog nästan hela gårdagen och dagen men nu är det klart. Jag har varit och uppvaktat systerns man som fyller år idag. 

Jag har bakat en morotskaka och fixat lunch och middag. Vi har haft en otrolig dag med strålande sol och -6 grader, ingen vind alls så jag har njutit av det hela. 

Vi avslutade kvällen med att bada bastu och det var riktigt skönt för kroppen.


 

Inga kommentarer: