onsdag 28 februari 2024

Frissan


Inga hantverkare idag heller men de har kört hit grundmålade lister till golv och fönster. I morgon ska de tydligen lista i taken? Vi får väl se...

Jag har äntligen varit till frissan, tonat lite mörkare mitt på huvudet och så en rejäl klippning. Oj vad det behövs då jag sett för eländig ut under lång tid. Provade en ny frissa idag då min egen fortfarande är föräldraledig. Känns som att det funkade bra. 

Idag var det Reko-Ring och jag hade beställt brungräddat tunnbröd från Klöverträsk. När jag klev ut från bilen så ramlade min plånbok ur. Det kom jag på efter en stund så vi vände och kollade men hittade ingen börs. Men en snäll man hade hittat den så vi fick åka förbi hans lägga och hämta upp den. Tacksam för att det finns ärliga människor i vår stad. En riktig stjärna i mina ögon. 

Vi har varit till Bredviksberget och tömt släpet som jag lastade i söndags, så skönt att det är gjort! Mannen är i bygget och borrar hål i garderoben för de spotlight som ska monteras efter målningen . 

Inga kommentarer: