lördag 17 februari 2024

Lördag

 


Vaknade redan vid 5.00 för att gå på toaletten och då var Siri i full gång och superbusig! Hon fick i alla fall mat och så gick jag och lade mig igen, det gjorde inte katten just då i alla fall. Sen hörde jag att det blev tyst och hon somnade.

Jag har varit till stan för ärenden på Granngården, Åhléns, Hemtex och Kvantum. Sen snabbt hem igen! Mannen har skottat snö efter gårdagens snöfall, det har kommit en hel del sen har det idag blåst så det har yrt snö från träden och det som ligger löst på snöhögarna, inte alls så mysigt! 

Idag har mannen börjat att spika pärlspont i entrén, Det blir så bra och nu äntlige känns det som att det blir vårt hus då vi gör saker där. 

Middag blev en Pol Roger, krustader med skagen. Torskrygg, pressad potatis, broccoli och sandefjordsås. Sen en äpplekompott med kanel och grädde. Jag kan lova att jag är proppmätt.


Inga kommentarer: