tisdag 20 februari 2024

En tisdag i februari


Fin morgon med -9 grader, sen mulnande och nu ser jag månen igen! Totalt sett en fin dag. 

På grund av vissa omständigheter så har jag jobbat under förmiddagen i verksamheten. Mycket nyttigt att komma in i verkligheten och se hur det är. Sen kontorsarbete en stund. Har även besökt en av mina gamla verksamheter och bjöd på fika där. Hann såklart med att surra ett bra tag och jag hade valt tiden med omsorg då det finns någon på plats. 

Idag har det inte varit någon snickare på plats de de just idag inte hade något att göra. Målarna har sprutat och målat taken i den låga delen. Därför kan inte en snickare vara och damma med sitt under tiden. Sen har vi fått klinker i entrén och jag så så supernöjd över det golv vi valt. Det skiftar i varje platta och jag hoppas och tror att det inte ska synas så mycket smuts på det? Däremot är plattan väldigt fuktig så det kan ta 3-4 veckor innan man kan lägga golv i våtutrymmen och även det Bjelin trägolv som vi ska ha i nästan hela huset. Det känns verkligen inte bra. Nu står det en fläkt och rör runt luften och värmen i golvet är höjd idag. Huga vad stressigt det kommer att bli.

Mannen har en kontorskväll så han är och jobbar med sitt. Min syster har idag ringt och meddelat ett jättehärligt besked ikväll och det kommer att göra skillnad för henne. 

Inga kommentarer: