tisdag 6 februari 2024

Keramik


En kall dag med -18 i morse, kallt och klart är ju jättefint men det är lite för kallt för min smak. -8 vore helt perfekt! Hoppas på att det blir så?

Lunch tillsammans hela familjen idag i Öjebyn. Det var trevligt. Avslutade dagen med en föreläsning kring barnkonventionen. 

Hem för lite middag och umgås med katten. Sen vid 17.00 så samlades delar av juntan för att gå en kurs i keramik. Ingen drejning utan man fick tumma eller kavla sina saker. Jag har gjort en hållare till kommande diskbänk, får se om jag någonsin kommer att använda den? Nu ska den torka och brännas, glaseras och brännas ytterligare en gång. Om ca 3 veckor är den klar för hämtning. 

Nu är jag hemma igen, mannen är i garaget och skruvar ihop IKEA inredning och det går framåt. Jag preppar för en väldigt tidig morgon, klockan är ställd på 4.35 och sonen ska hämtas vid 5.25 för att köras till flyget. Han ska göra in ADHD utredning i morgon så han åker ner över dagen. 

Inga kommentarer: