torsdag 18 februari 2021

Torsdag


En dag som fortfarande är kall med -18 men tyvärr har det börjat att snöa lätt. Idag har det varit mulet hela dagen. Ser tyvärr ut som snö nu i en vecka framöver, aj aj så tråkigt. Känns som att vårvintern är långt borta just nu.

En långlunch på Fiore gjorde min dag idag. Mysigt att få vara tillsammans, tänka, surra, skratta och få vara sig själv en stund. God lasagne serverade de men det var en hel del vitlök i den så jag har fortfarande smak av det i munnen. 

Nu är det städat i läggan och det luktar gott och är rent. Skönt när det är gjort. Jag håller just nu på att koka rödvinssås till morgondagens middag. Vinsås ska reducera länge så det är bra att vara ute i god tid. Samtidigt så tittar jag på Antikrundan som jag verkligen gillar. 

Idag känner jag en person som fått konstaterad covid. Nu håller vi tummarna att vi inte får något utbrott hos oss i stan. Hörde om en klustersmitta igår på Kappa. Wojne wojne så otrevligt. 

Inga kommentarer: