tisdag 16 februari 2021

Fettisdag


När jag var liten var fettisdag en friluftsdag då man åkte till Pottan med choklad och mackor. Skidåkning, pulka och utomhusvistelse stod då på agendan. Den här fettisdagen hade verkligen passat för såna aktiviteter. Strålande sol och -12 grader, så det har varit kallt men solen gör sitt till mitt på dagarna. 

Jag köade i morse på Ica för att hämta ut mina semlor som jag hade beställt till skolarna. Goda och otroligt färska var de. Bra betyg till butiken. 

Möten på eftermiddagen idag då vi träffat en annan skola, det är inte så ofta nuförtiden men just i detta ärende var det nödvändigt. Vi är ju duktiga på Teams men ibland behövs det möte på riktigt.

Tvättkväll och mannen har idag åkt till stugan då han fick avsluta snabbt igår då frysen här fick frispel. Det var is på bakväggen bakom en plåt, där finns en fläkt och då isen tog i fläkten så kom det tråkiga ljudet som uppstod. Nu är det åtgärdat och det är bra. 

Inga kommentarer: