lördag 20 februari 2021

Lördag hela dagen


 Vakande strax innan 8.00 och för mig är det en perfekt tid att vakna en helgdag då jag inte vill vända på dygnet och söndag natt blir en pina att somna på och så helt slut och trött på måndag morgon. När jag är ledig en längre tid är jag väldigt gärna uppe länge på kvällarna och kan sova länge på morgonen. 

Jag har bakat bullar idag så att vi har något att äta när vi nu snart kommer till vårvintern med utomhus vistelse och mys. 

Jag är stopp i magen av och till och just nu är det en period med till. Inte kul, förra helgen var ett helvete och även denna helg är det inte helt bra. Nu äter jag ytterligare en medicin efter gårdagens kontakt med läkaren. Dricker ett pulver som känns helt ok, det jag köpte förra veckan var som att dricka sågspån. Sånt spelar ingen roll, det viktigaste är ju att det hjälper så magen kommer igång igen.

Vi skulle äta torsk idag men den hann inte tina så vi bestämde oss för köpa pizza från Pensionatet men när jag ringde så hade de sålt mer än beräknat så de hade slut. Nu har vi beställt från Cut & Slice och de har fri hemkörning så nu väntar vi på leveransen. 


Inga kommentarer: