torsdag 4 februari 2021

Mormor Kerstin

 
Idag är det 12 år sedan mormor somnade in. Det har varit många tråkiga inlägg den sista tiden. Nu är det länge sedan just detta hände och för hennes skull var det skönt att hon fick somna in från sin demens. Jag kommer så väl ihåg att jag satt i bilen utanför Strömbackaskolan då mamma ringde och berättade det för mig. Sonen gick estet på den tiden och vi hade varit på musikcafé och lyssnat på deras konsert som de hade den kvällen. Hon somnade in dagen innan hennes 86 års dag så hon blev ju gammal.

Torsdag och det är städkväll hos oss, tänk så klok jag var den dagen jag sa att jag inte bodde ensam i vårt hus och att alla måste hjälp till att städa då inte enbart jag stökade till det. Nuförtiden städar jag och mannen och det går ju dubbelt så snabbt då man är två. Min tid är ju lika värdefull som andras och då ska man hjälpas åt anser jag. När vi flyttar till stugan går det än snabbare då den är så liten yta att städa. 


Inga kommentarer: