söndag 14 februari 2021

Alla hjärtans dag


Vaknade till kl 6.10, 7.05 och så kl 8.15 och då steg vi upp. Skönt att kunna sova lite längre än en vanlig vardag. Det var otroligt fint och vackert ute med strålande sol och -12 så det var rejält kallt. Nu är det dagsmeja då solen värmer och får takdroppet att framträda. Riktigt fint!

Efter min promenad så fixade jag lite med lunchen och mannen gjorde upp en eld. Vi stekte palt och fläsk och det var så gott! Jag åkte mot stan där jag köpte tulpaner åt mamma och lämnade av dessa. Sen hem för en dusch då jag luktade rök sen lunchen. Härligt att få tvätta håret och känns sig ren och fräsch. Rent vatten är underskattat det vill jag lova. Även mannen kom hem efter en stund och han köpte bakelser och gick till svärmor där han fikade med henne. Hon blev glad och upprepade många gånger att det var en stor överraskning att han kom dig. Det händer inte så mycket i hennes liv. 

Nu i kväll har mannen och jag lagat mat och sonen har varit hit på middag och vi hade lite chark innan som förrätt, oxfilé, gratinerat mos och blåbärssås till varmrätt och så en liten hjärttårta från Ekbergs till kaffet. Gott och mätta är vi. Nu lite TV innan det är dags att förbereda sig inför en ny arbetsvecka.




Inga kommentarer: