tisdag 2 maj 2023

Maj maj måne jag kan lura dig till Skåne


Undrar just vad den ramsan används till? Det var i alla fall något som vi räknade ibland när det var dags att välja eller säga vem som skulle veva i hopprep eller jaga i lekar. Idag gör man på andra sätt.

Har i vanlig ordning haft fullt upp och dessutom är vi i avsaknad av folk då det härjar sjukdomar. Idag tog jag cykeln till jobbet i en maklig takt och då tar det 18 minuter. Men det är obehagligt att cykla då gruset ligger kvar så det är lätt att ramla då gruset rullar.

Under dagen har jag känt mig konstig och så tillslut var jag yr och det pep i öronen. Genomförde ett möte men jag blev allt varmare så det slutade med att jag vid 15.00 blev hemskjutsad med bil av en snäll kollega. Mannen har varit och hämtat hem min cykel med bilen och cykelhållare. Nu avvaktar jag vad som sker, blir jag sjuk eller har det räckt med att jag nu sovit i ett par timmar? Tiden lär utvisa det?


Inga kommentarer: