söndag 21 maj 2023

Kalla vindar


Huga så blåsigt och kallt det har varit idag. När jag passerade stan så var det 20 grader där och här ute var det 10,5 grader. Vilken skillnad! Jag tog mig en tur  för att åka till kyrkogården i Hortlax och vattna krukorna. Det var inte det lättaste då inte vattnet var påslaget men jag hittade en kanna som hade vatten. Sen till Rusta och Jysk innan jag åkte förbi hos sonen för ett kort besök. Sen hem igen, idag har jag rensat mina lådor. Mannen har krattat med den maskin som han hyrde igår. Sen har vi tagit upp högarna och packat det i säckar. Det blir alltid så fint och städat när det är gjort.

Mamma o G har varit hit och vi satt i lä för att kunna sitta ute. M o L-A har varit hos Märta även idag. De kommer att åka hemåt imorgon igen. Först kör de norrut innan de åkte mot södern igen.

Siri har varit ute hela dagen och hon gillar verkligen sommar då ytterdörren står öppen så att hon han springa ut och in som hon vill. Idag var hon trött så hon har sovit ett bra tag på inglasningen där det är varmt och skönt. Sen är det full rulle igen. Vi tog middagen ute även denna dag och vi som älskar Caesarsalld åt det för första gången denna sommar. 

Inga kommentarer: