fredag 19 maj 2023

Ingen minns en fegis

 



Jag har idag varit väldigt aktiv. Många sjuka på enheten så jag har åkt för att kolla läget och det var lugnt och stilla idag. Lite omflyttning så löste sig det till det bästa för alla.

Sen har jag städat hos sonen, han hjälpte till så gick det snabbt och han hade redan förberett en hel del så att det inte var så mycket kvar att göra. Sen bjöd han på lunch och så lite handling på ÖB. 

Här hemma så jobbade mannen på med att gräva ur för de pallkragar som ska flyttas. Sen så har han köpt skivor som ska fästas vid bodens sockel. Jag har rensat lite och så planterat. Ja jag har planterat ut lite blommor i krukor. Jag får väl helt enkelt täcka det om det verkar bli frostnätter här framöver. Kryddor och pelargonier klarar ju en hel del. 

Vi har även hyrt en sop som ska användas imorgon till gräset så att det blir krattat. Hoppas att det kommer att funka? 

Grillmiddag med sonen. Det var väldigt gott och idag satsade vi på kolgrillat! Vi har haft vår första sommardag idag med 18 grader och knappt någon vind, mulen morgon som sedan slutade i sol. Fantastiskt skönt!

Inga kommentarer: