torsdag 4 maj 2023

Isen


Nu kan man säga att isen äntligen har gått. Det finns kvar inne i viken men utanför oss så är det öppet vatten. Så otroligt skönt! Nu väntar vi bara på lite värme för den finns tyvärr inte då det fortfarande är minusgrader under nätterna.

Idag har jag haft möte via Teams och så lite mejl på det. Efter arbetsdagens slut så åkte jag till Hortlax för att plocka bort den gamla vinterdekorationen på gravarna. På vår grav ställde jag en kruka med penséer. Sen åkte jag till Ica för att köpa lite helgblommor till oss.

Jag har gjort potatispannkaka samt en pastagratäng med köttfärs. Jag hittar inte mormors recept på pannkakan. Hittade ett recept från Piteå på nätet men den blev inte alls som mormors. Jag har alltid gillat potatispannka och för mig har det varit godare än palt. Men som sagt var så kanske jag rev potatisen för grovt eller så var det något annat? Helt ok men inte mer.

Städkväll och nu är det gjort, så skönt!

Inga kommentarer: